Gelden auteursrechten ook voor privévideo's? Als niemand anders die ziet, lijkt me van niet.

Ik heb enkele afleveringen van een serie opgenomen. Ze nemen veel geheugen in, en om ze gemakkelijk af te spelen op meerdere apparaten, wil ik ze op Youtube zetten. Gelden ook hier de auteursrechten? Ze zijn enkel voor mij, en niemand anders kan ze bekijken.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
LeonardN
3 jaar geleden
Afgezien of het juridisch mag, Youtube zal dit gewoon ontdekken en waarschijnlijk niet accepteren. Bij meerdere overtredingen zal je 3 strikes krijgen en gekickt worden van YT.
TurfGraver
3 jaar geleden
Gebruik een cloud opslag als Google Drive.

Antwoorden (1)

“Ik heb enkele afleveringen van een serie opgenomen”: van een film of tv-serie waar je al voor betaald hebt, mag je ook voor jezelf een opname maken. Bijvoorbeeld om hem later nog eens te bekijken. Die opname mag je niet doorgeven aan iemand anders, het is echt alleen een kopie voor eigen gebruik.

Bij uploaden naar Youtube blijven de auteursrechten gelden, maar je maakt er geen inbreuk op als je deze video op ‘verborgen’ zet en de link hiervan niet deelt.

Zoals LeonardN echter opmerkt: Youtube zal dit gewoon ontdekken en waarschijnlijk toch niet accepteren.
SimonV