Schendt Google mijn privacy door van mijn adres te vermelden dat het om een beschermde woonvorm gaat?

Sinds een aantal maanden woon ik op een beschermde woonvorm, wanneer je het adress googled waar ik woon, verschijnt er gelijk dat het een beschermde woonvorm is voor mensen met psychische problemen.
Dit zorgt ervoor dat solliciteren moeilijk gaat.
Mag Google dit wel doen?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Antwoorden (1)

Het is tegenwoordig lang niet altijd meer de gewoonte om je adres te vermelden of door te geven bij een sollicitatie. Dat is ook niet verplicht. Het probleem dat solliciteren moeilijk gaat, kan je dus makkelijk voorkomen.

Google schendt je privacy niet door te vermelden dat jouw adres een beschermde woonvorm is. Google vermeldt immers niet dat JIJ op dat adres woont.

Ik vind het overigens opmerkelijk dat je denkt dat mensen bij sollicitaties jouw adres zouden googlen. Daar lijken mij weinig goede redenen voor te zijn.
Antoni
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Toch gebeurt dit @Antoni.
Zeker door iemand die niet ter plaatse bekend is zal gekeken worden waar sollicitant woont. Plus +
Thecis
3 jaar geleden
Bij een kandidaat die ik zou willen uitnodigen zou ik toch zeker even het adres googlen, kijken op linked in of in z'n algemeenheid kijken wat er op internet naar voren komt als ik de naam google. De mogelijkheid is er en je kan dan zeker wat achtergrond krijgen van degene die voor je (komt te) zit(ten)
jodyenboyke
3 jaar geleden
Die gegevens zijn door iemand (stichting die deze woningen aanbiedt) aangeleverd.