Mag kunststof in de open lucht gezaagd worden?

Onze buren laten hun gevel bekleden met kunststof planken. Het montage bedrijf heeft een cirkelzaag in de voortuin op een plank gezet en zagen de planken zonder afzuiging en/of scherm op maat. Gisteren zijn ze daarmee begonnen en nou zitten tuinen (planten) en auto's hier onder wit zaagsel en fijn poeder. Is het zagen op deze manier toegestaan en kan het bedrijf verplicht worden de rommel schoon te (laten) maken ?

Picture for question
3 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (1)

Ja dat mag daar is geen verplichting omdat anders te doen.
ronron1212
3 jaar geleden
tinus1969
3 jaar geleden
Waar baseer je dit op @ronron1212? Het is bv in sommige gemeenten ook verboden om de auto buiten te wassen, ivm milieuvervuiling.
ronron1212
3 jaar geleden
Ja dat is weer iets anders zoals in almere maar dat heeft te maken met de water afvoer en daarom zijn er ook veel wasstraten in almere.