Kun je emigreren naar brazilie met stafblad?

Weet iemand of het mogelijk is naar Brazilie te reizen en te emigreren met een strafblad?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
3.1K
Edraket
3 jaar geleden
Reizen naar Brazilië is mogelijk omdat je voor dat land geen visum nodig hebt en daarvoor dus geen vragen hoeft te beantwoorden. Een paspoort is voldoende als je naar Brazilie gaat.
Emigreren weet ik niet.
Pieterke
3 jaar geleden
Vraag het na bij de Braziliaanse ambassade of het Braziliaans consulaat. Dat kan o.a. hier:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ambassades-consulaten-en-overige-vertegenwoordigingen/overzicht-landen-en-gebieden/brazilie/ambassade-van-de-federale-republiek-brazilie-s-gravenhage

Antwoorden (1)

Nee. Iemand met een significant strafblad krijgt geen verblijfsvergunning, criminelen worden niet geaccepteerd. Is het voor een klein vergrijp, dan kan een advocaat helpen om dat te bewijzen.

Sommigen denken dat alles kan in Brazilië, maar niets is minder waar. Er zijn veel wetten en reglementen die moeten worden opgevolgd. Een verblijfsvergunning kan pas verkregen worden als voldaan wordt aan een van deze wettelijke voorwaarden:
- A) Administrator, manager of directeur van een bedrijf: de kandidaat moet al tewerkgesteld zijn bij het moederbedrijf, het filiaal of een afdeling van dat bedrijf in Brazilië. Voorwaarden: bewijs van die tewerkstelling, bewijs dat het bedrijf gespecialiseerd werk verricht dat technologische, productieve en sociale vooruitgang voortbrengt, bewijs dat het bedrijf minstens R$ 600.000 heeft geïnvesteerd voor iedere gewenste verblijfsvergunning.
- B) Administrator, manager of directeur van een innoverend bedrijf: een visum kan worden toegekend als het gaat om een investering in innoverende activiteiten, wetenschappelijk of technisch onderzoek. Iedere aanvraag wordt afzonderlijk beoordeeld om na te gaan of voldaan wordt aan de gestelde voorwaarden.
- C) Investeerder: een buitenlander die zich permanent in Brazilië wil vestigen en minstens R$ 500.000 wil investeren in een bestaande of nog op te richten vennootschap.
- D) Researcher / specialist op hoog niveau: bewijs vereist van een Braziliaanse instelling dat de interesse voor een buitenlandse onderzoeker of specialist aantoont. Verder worden een CV en de nodige academische referenties en diploma’s gevraagd.
- E) Gepensioneerd: een gepensioneerde buitenlander heeft recht op een verblijfsvergunning indien hij/zij een maandelijks pensioen van minstens R$ 6.000 kan aantonen. Tot 2 afhankelijken kunnen tevens een verblijfsvergunning verkrijgen, als de afhankelijkheid bewezen kan worden. Voor iedere bijkomende afhankelijke moet de aanvrager R$ 2.000 extra inkomsten kunnen aantonen. Voorwaarden: bewijs van de uitbetalingsinstelling van het pensioen en bewijs van de bank die de maandelijkse transfer bevestigt.
- F) Huwelijk: verblijfsvergunning wordt uitgereikt aan de buitenlander die met een Braziliaanse burger huwt. De aanvraag en uitreiking gebeurt via de federale politie die controleert of het niet om een schijnhuwelijk gaat.
- G) Kind: een verblijfsvergunning wordt uitgereikt aan de buitenlandse ouder(s) van een Braziliaans kind.
Amadea