mag je een tattoo zetten als je 16 bent zonder toestemming?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
11.6K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Ik neem aan dat je LATEN zetten bedoeld ?

Antwoorden (2)

Ja.

Jongeren tussen de 12 en 16 hebben toestemming nodig van de ouders, daarna niet meer, daarvoor mag het in zijn geheel niet.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-regels-gelden-er-bij-het-laten-zetten-van-een-piercing-of-tatoeage

Leeftijdsgrens voor tatoeage en piercing
Het is verboden een tatoeage of piercing aan te brengen bij kinderen onder de 12 jaar. Een piercing in de oorlel mag wel.
Jongeren van 12 tot 16 jaar mogen alleen een tatoeage met toestemming van de ouders (of voogd). De ouders moeten aanwezig zijn als de tatoeage of piercing wordt gezet.
Jongeren van 12 tot 16 jaar mogen geen tatoeage op het hoofd, de hals, de polsen of handen. Zij mogen ook geen genitale piercing. Bij meisjes is een tepelpiercing verboden.
Jongeren van 16 jaar en ouder mogen zelf bepalen of ze een tatoeage of piercing laten zetten.
---
Ik ga bij het geven van dit antwoord uit dat je bedoelt "een tattoeage laten zetten".
---
Met dank aan PJJMulder die erop wees dat je juist wel 16 was.
Toegevoegd op 11 februari 2019 14:22: tekst
LeonardN
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ goed antwoord. Maar denk goed na!
Ja, laten zetten mag
---
Jongeren van 16 jaar en ouder mogen zelf bepalen of ze een tatoeage of piercing laten zetten.
---
N.B. andere antwoord was Nee, totdat ik postte.
Toegevoegd op 11 februari 2019 14:25: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Je eerste antwoord was zelfs gelijk met mijn herplaatsing. Ik snap de min ook niet echt. Kan gebeuren dat iemand al aan het tikken is en je tellen na elkaar plaatst.
Plus ter compensatie van de nodeloze min.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Me too Jodokus