Ik heb een stilstaand auto aangereden. Wie is er juridisch gezien schuldig?

Goedeavond beste lezers ik heb vandaag tegen een stilstaand auto gereden waarvan de deur openstond. Mijn rechterbuiten spiegel is eraf. De auto stond op de parkeerplaats en ik reed gewoon op de weg. Wie is er nu juridisch gezien schuldig? Ik of de tegenpartij?
De deur van de auto die geparkeerd stond was al open en werd niet opengegooid door de bestuurder terwijl ik paseerde. Ik zag niet tijdig dat deur openstond.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Heb je een rijbewijs?

Antwoorden (1)

Jij bent schuldig. Je had op de stilstaande auto met openstaande deur kunnen anticiperen. Een ander verhaal was geweest als de deur valknvoor je neus was opengegooid.
AlphaLimaSierra