Is deze beschikking geldig?

Ik ging vandaag een winkel bezoeken in een dorp waar ik niet bekend ben en zag in het centrum bij parkeerplaatsen een blauwe lijn. Mijn auto geparkeerd bij waar ik enkele parkeerwachters zag controleren met de vraag: hoe moet ik hier betaald parkeren? Hij antwoordde: met een blauwe schijf. Ik vroeg: oei die heb ik niet... waar kan ik deze halen? Hij antwoordde: hier om de hoek is een boekwinkel. Ik zei: okee, dan ben ik die even halen, goed? Mijn auto is deze zwarte peugeot (ik wees ‘m aan). Hij zei: welke, deze? Ja, oke houden we er rekening mee, tot zo. Bij terugkomst (met die verdomde blauwe schijf) was de beste meneer verdwenen en had ik een beschikking van ruim honderd euro aan mijn ruitenwisser hangen. Mijn vraag is: is deze beschikking geldig als hij mij mondeling de tijd en kans heeft gegeven om eerst een blauwe schijf te gaan halen?!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
TurfGraver
5 jaar geleden
Lullig. Maar ja, die is geldig (u had immers geen parkeerschijf).
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Probleem is bewijs.
Hoe bewijs je dat deze parkeerwachter dit toegezegd heeft? Bezwaar maken en je eigen verhaal vertellen -schrijf nu alles op: letterlijk dus - om aan de kantonrechter te vertellen. Indien het geloofwaardig is heb je een kleine kans dat je ontsnapt aan deze kennelijk onterechte bekeuring.

Antwoorden (1)

De beschikking is geldig. U parkeerde immers zonder een parkeerschijf te gebruiken en de parkeerwachter is, strikt genomen, niet gemachtigd om u ontheffing te verlenen.

Wellicht heeft hij even gewacht, maar duurde het hem te lang, of heeft een collega onafhankelijk van hem de boete uitgeschreven.

Ik begrijp dat het wel als onrecht voelt.

Wellicht is het zinvol om bezwaar aan te tekenen. Wanneer de betreffende parkeerwachter zich het verhaal herinnerd kan de boete wellicht geschrapt worden. Maar die kans is klein, moet ik waarschuwen !
Ozewiezewozewiezewallakristallix