wanneer mag de politie je wapens in bewaring nemen en hoelang?

Huiselijke woorden meer niet geen slagen of bedreigingen ze heeft de politie gebeld dat ze angst van mij had ik ben jager en ze heeft vermeld dat ik wapens in huis heb wel afgesloten.Politie met twee combis alles meegenomen wapens jachtverlof belgie duitsland sportyschutter licentie ze beloofden alles alles wat gekalmeerd was 5dit was reeds een uur later° kreeg ik alles terug .Dit was 28 aug 2017 is een beetje langer dan de beloofde week?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K

Antwoorden (1)

Politie mag bij dreiging direct wapens in beslag nemen, de officier van justitie bekijkt de zaak en kan twee dingen doen:
Voor de rechter brengen om de wapens verbeurd te verklaren vanwege mogelijke gevaarzetting.
Of de wapens terug geven.
Daar het al meer dan een jaar geleden is en blijkbaar de wapenvergunning niet ingetrokken is, is het verstandig om contact op te nemen met de officier van justitie in het arrondissement en vragen of u de wapens weer ter beschikking krijgt.