Is er ooit een tijd geweest dat je de titel 'ing' alleen achter je naam mocht zetten?

Als je afgestudeerd bent aan een technische of landbouw hogeschool mag je nu de titel 'ing' gebruiken en die mag je vóór je naam zetten zie:https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/hoger-onderwijs/vraag-en-antwoord/welke-titel-mag-ik-voeren-als-ik-ben-afgestudeerd-of-gepromoveerd

Maar nu staat het mij bij dat ergens in het verleden deze 'titel' alleen áchter de naam mocht worden gezet. Ook op deze site wordt dat ergens gesteld: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=91&t=1596454&start=25

De vraag is nu klopt dat zo ja wanneer is dat geweest. Zo nee, ook goed.

erotisi
6 jaar geleden
in: Wetgeving
4.8K

Antwoorden (1)

Ja, dat zal 1 september 2002 verandert zijn. Vóór die tijd kon je HTS-ingenieur zijn, en dan was de titel ing. áchter je naam. En je kon TH-ingenieur zijn, dan kreeg je de titel ir. vóór je naam. Er was dus verschil in studie-afronding, terwijl allebei de titel ingenieur voerden.
jc54
6 jaar geleden
Utrecht
6 jaar geleden
Niet helemaal. Ik ben voor 2002 afgestudeerd aan de HAS en mijn ing. titel stond voor mijn naam. En de HAS en HTS voerden dezelfde titels.
erotisi
6 jaar geleden
Hoe kom je aan de datum van 2002?