Mag een chauffeur van een ambulance tydens het rijden bellen?

6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
paulus811
6 jaar geleden
Iedereen mag bellen tijdens het rijden.
Amadea
6 jaar geleden
Dat is niet geheel correct. Degene die chauffeurt mag alleen bellen als dat handsfree gebeurt.
TurfGraver
6 jaar geleden
"Degene die chauffeurt mag alleen bellen als dat handsfree gebeurt."
En mag dan dus ook bellen tijdens het rijden. Helemaal correct!

Antwoorden (1)

Als hij dat handsfree doet, waarom niet? In de praktijk zal dat niet hoeven. Een ambulance is altijd met 2 personen bemand, dus de tweede persoon kan dan indien nodig contact opnemen met het ziekenhuis.