als je bouwvergunning krijgt maar later blijkt dat je niet mag bouwen, moet je dan wel altijd bouwleges betalen ?

bijvoorbeeld als bouw niet doorgaat door toedoen van actiegroepen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als een vergunninghouder verzoekt om intrekking van de vergunning heeft hij soms recht op gedeeltelijke teruggaaf van leges.
Als er sprake is van een ambtshalve genomen intrekkingsbesluit (dus niet op aanvraag van de vergunninghouder) wordt er geen leges teruggegeven.
SimonV