Wie betaald een kappote vangrail?

Soms zie je op het journaal een auto-ongeluk. Dan zie je dat de vangrail volledig kapot is. Wie betaald dat eigenlijk? Degene die ertegenaan gebotst is? Of de wegbeheerder?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
9.5K
ronron1212
6 jaar geleden
Degene die er tegen aan is gereden daarvoor ben je dus verzekerd.

Antwoorden (2)

Dit wordt betaald door degene die er tegenaan is gebotst.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Degene die de vangrail kapot rijdt is verantwoordelijk voor de schade. Indien de auto verzekerd is en de bestuurder niet onder invloed van alcohol was tijdens het ongeval, worden de kosten betaald door de verzekering. De eigenaar van de auto betaalt zelf middels zijn premie een deel van die kosten aan de verzekering, maar alle andere verzekerden betalen samen een stukje mee.
Inekez1