Hoe lang duurt het meestal om een reactie van de officier van justitie te krijgen?

Ik heb een brief geschreven naar de officier van justitie, een week is al gegaan maar ik heb nog geen reactie..

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K

Het beste antwoord

Hoe lang duurt voor men een reactie krijgt op een brief aan de Officier van Justitie is sterk afhankelijk van het onderwerp.
Er zijn zaken waarbij de officier van justitie zestien weken de tijd heeft om te reageren, een termijn die met acht weken kan worden verlengd.
Een week op een antwoord wachten van de OvJ is wel heel kort, de brief is amper gearchiveerd. Reken maar op minstens zes weken.

Gaat het echter om een verzoek tot teruggave van het rijbewijs dan moet een Officier van Justitie volgens de Wet binnen tien dagen beslissen of het rijbewijs ingevorderd blijft. Dit betekent niet dat de OvJ binnen tien dagen u moet informeren over deze beslissing. Vaak volgt de brief van het CVOM - Utrecht pas nadat de termijn van tien dagen allang is verstreken. Aan deze termijnen kunnen geen rechten worden ontleend.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel erg bedankt! Nu weet ik waar ik naar uit kijk!