is het strand van de hotels in spanje openbaar terein mag je daar gewoon fotosmaken ??

de kunnen mensen daar zijn die het niet op prijs stelen en de guardia civil bellen in nederland doen ze daar niet zo moelijk over .maar van spanje weet ik het niet weet wel dat spanje strenger is

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Als het geen openbaar terrein is wordt dat meestal aangegeven; b.v. dat het stuk strand alleen voor gasten is.
Normaal gesproken mag je overal foto’s maken voor zover het "overzichtfoto’s" zijn. Hiermee bedoel ik dus wijdse beelden zoals een plein met mensen e.d.
Zo kun je overzichtfoto’s maken op het strand of zo maar ergens in een stad of gebouw. Ook in Spanje zijn ze gewend, dat toeristen met camera’s rondlopen en foto’s maken.
Heel anders wordt het als je te dicht bij onbekende mensen staat of teveel inzoomt op iemand. Dan kun je problemen krijgen, maar dat is in Nederland ook.
Als het opvalt, dat je ergens veel foto’s maakt kan het zijn, dat je erop wordt aangesproken. Belangrijk is dan, dat je meteen laat zien wat je hebt gefotografeerd en dat je aangeeft waarom. Je moet er dan ook voor open staan om bepaalde foto’s op verzoek te wissen. Openheid blijft belangrijk.
Soms is het handig als je een visitekaartje hebt waar ook je mailadres op staat.