Geldt het aanvragen van wettelijke rente als aanvraag, zoals bedoeld in de wet Dwangsom en Beroep bij niet tijdig beslissen?

Wij hebben enige tijd geleden een aanvraag ingediend bij de gemeente. Aangezien de beslissing op zich liet wachten, hebben wij beroep gedaan op bovengenoemde wet en tevens wettelijke rente aangevraagd over hetgeen wij nog tegoed hadden. De beslissing op de aanvraag is inmiddels genomen, de beslissing over de wettelijke rente laat helaas op zich wachten. Kunnen wij nu wederom een beroep doen op deze wet, om een beslissing af te dwingen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat zou zomaar kunnen. Maar dan moet je eerst via een bezwaarschrift het bestuursorgaan in gebreke stellen. Als ze daar niet binnen twee weken op reageren, heb je een zaak.
Maar let op, de wettelijke rente is slechts drie procent op dit moment.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Antwoordman De te bewandelen route ken ik inderdaad al, maar mijn vraag is of het aanvragen van wettelijke rente ook als aanvraag wordt gezien zoals het bedoeld wordt in die wet. Dus of tie wordt geschaard onder bijvoorbeeld subsidieaanvraag, vergunningen, uitkeringen, etc. In principe is het namelijk geen standaard aanvraag (je kan er geen formuliertje voor krijgen) en van de andere kant (en dat is mijn optiek), alles waar een beslissing over genomen moet worden, is een aanvraag. Maar of men dat ook zo bedoeld heeft....????
AWM
13 jaar geleden
Ik zou het oprecht niet weten, en kan het ook nergens vinden. Wat ik zou doen? Weer een ingebrekestelling sturen.
Kan nooit kwaad, en misschien worden ze wakker.