Mag je zomaar een educatieve uitgeverij beginnen?

Mag je zomaar, met KVK nummer een educatieve uitgeverij beginnen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
ronron1212
6 jaar geleden
Kvk is geen goedkeuring maar een registratie nummer voor een bedrijf.
Reddie
6 jaar geleden
@ronron1212, inderdaad een veel voorkomend misverstand.
Erna55
6 jaar geleden
Wil je boeken laten drukken ?
Een uitgeverij drukt en verkoopt namelijk boeken.
Jij hebt boeken ingekocht zag ik :
" Ik wil een webshop beginnen omdat ik een aantal schoolboeken heb overgenomen, is het legaal om deze schoolboeken via een webshop te verkopen, natuurlijk met KvK inschrijving,"

Het beste antwoord

Je hebt geen vergunning nodig om een uitgeverij te beginnen, behalve een KvK nummer en de KvK omschrijving dient passen bij de bedrijfsactiviteiten en de rechtsvorm.

Veel mensen geven tegenwoordig onder eigen beheer gedrukte teksten zoals boeken uit. Type van de uitgeverij maakt niet uit. Het is alleen nuttig om zo duidelijk mogelijk te zijn over doel van de onderneming.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Reddie
6 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bedankt!!!! Helemaal duidelijk!