Mag je auto kopen terwijl je een schuld hebt bij CJIB?

Goedendag mensen.

Vorig jaar had ik het heel erg moeilijk, scheiding, baan verloren, auto moeten verkopen en helaas veel schulden opgebouwd.
Het gaat nu gelukkig de goede kant op, de meeste schulden heb ik afbetaald alleen heb ik nog een regeling lopen bij de CJIB van 150 euro per maand.
Dat betreft een schuld van ongeveer 2500 euro, de boetes waren voornamelijk voor te hard rijden en parkeren waar dat niet mag.
Ik wou vandaag weer een auto kopen maar ik vroeg me af of dat wel kan vanwege mijn regeling, toen ik de CJIB wou bellen waren ze helaas al gesloten.
Ik heb de auto hard nodig voor mijn werk, ik heb gelukkig toffe collega's die mij ophalen en thuis brengen maar dat voelt niet goed, ik wil ook gewoon weer zelfstandig zijn.

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden.

Met vriendelijke groet.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
2.9K

Antwoorden (2)

Ik zie hier geen probleem, je hebt immers al een regeling bij het CJIB, het is niet zo dat zij daar ineens van afwijken omdat je een spaarpotje(vakantiegeld) hebt waar je een auto mee wil kopen. Het wordt pas anders als je die €150 p/m niet meer gaat betalen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je mag een auto kopen. Vooral als je deze nodig hebt voor je werk. En geen nieuwe schuld aangaat. Op het moment dat je een lening of nieuwe schuld aan gaat, dan wordt naar je verleden gekeken.