Verplichting niet nagekomen door de koper, moet ik nog verder gaan met deze overeenkomst?

Enkele dagen geleden hebben een koper en ik een deal gesloten over het kopen van een bepaald boek die ik te koop had gezet. Daarbij hadden wij afgesproken dat we maandag (17/7) alles zouden afronden, zoals het adres van de koper geven en ik die mijn bankrekeningnummer door zou sturen.
Nu heeft de koper echter niks meer van zich laten horen, ben ik verplicht om nog te reageren op de koper indien zij toch weer contact opneemt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
tinus1969
6 jaar geleden
Ik zou een mailtje sturen, dat je het boek na woensdag aan iemands verkoopt.
Ivana
6 jaar geleden
Dat is zowat standaard bij een verkoop via Marktplaats. Mensen zien ergens vanaf en laten het erbij. Je bent vrij om het boek aan een ander te verkopen.

Antwoorden (2)

Als de overeengekomen tijdslimiet verstreken is, hoef jij je verder nergens aan te houden.
jc54
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Verstandig is wel de koper schriftelijk te laten weten dat de (ver)koop-overeenkomst verbreekt en on welke reden je dat doet.
Je hebt een mondelinge overeenkomst gesloten. Die overeenkomst wordt eenzijdig niet nagekomen. Je zou (alsnog) nakoming kunnen vorderen (maar dat is waarschijnlijk niet de moeite waard), maar ook de overeenkomst ontbinden (en dat de andere partij laten weten). In dat laatste geval staat het je nu dus vrij om het boek aan een ander te verkopen. Of je alsnog moet reageren op een bericht van de oorspronkelijke koper na ontbinding van een overeenkomst is wettelijk niet geregeld.