huishoudelijk geweld + politie doet niets. kan dat?

volwassen man slaat zijn eigen ouder + neemt drug.
de politie is vaak geweest maar niet gedaan.

wat te doen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bewijs verzamelen. Beeld geluid. Maak overal notities van met data.
tinus1969
6 jaar geleden
Politie dwingen tot opnemen aangifte.

Het beste antwoord

Je bedoelt huiselijk geweld.

De politie kan pas iets doen als er een aangifte wordt gedaan van mishandeling of wanneer ze genoeg kunnen constateren van het gebruikte geweld, om tot ambtshalve vervolging over te gaan. Zonder een van deze twee opties kan de politie ook niet veel doen. Dan wordt al snel de zwarte piet bij de politie neer gelegd, maar dat is dus niet altijd terecht.

Praat eens met de vader. Misschien kan je hem overtuigen om toch aangifte te doen. Al is een aangifte zonder getuigenverklaring ook niet heilig. Bel verder de politie zodra je iets opmerkt dat niet door de beugel kan.
AlphaLimaSierra
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
thx ik dacht het al dat ze iets verkeerd doen