ik ben mijn C4 kwijtgeraakt en kan dus geen uitkering krijgen, wat moet ik nu doen?

C4 is een administratief document (met de vermelding 'C4'), in België, dat de werknemer toegang geeft tot het statuut van 'werkzoekende' (of 'werkloze') en de bijhorende rechten & plichten. Dit bewijst de verrichte arbeid.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
17.5K
fremar
6 jaar geleden
vraag eens na bij de vakbond,of vraag een duplicaat bij je werkgever.

Antwoorden (1)

Een 'C4' wordt uitgereikt door de Rijksdienst voor Arbeidsvoorziening (RVA), wordt ingevuld door de werkgever en overhandigd aan de werknemer, die het document aan de uitbetalingsinstelling of vakbond afgeeft, die het doorstuurt naar de RVA.

Als u het inschrijvingsbewijs verloren bent of anderszinds bent kwijtgeraakt kunt u een duplicaat printen.
Log hiervoor in op Mijn loopbaan en klik onderaan de startpagina op 'Print je inschrijvingsbewijs'. Deze link blijft zichtbaar zolang je ingeschreven bent. Je kan ook bellen naar het gratis nummer 0800 30 700 (elke werkdag van 8 tot 19 uur). De consulent mailt je dan je inschrijvingsbewijs of stuurt het op via de post.

https://www.vdab.be/ontslag/werkloosheidsuitkering.shtml