Ik heb een geschil met een sportschool. Wat is efficiënter: de geschillencommissie of de rechter?

6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Zonder informatie is hierop geen antwoord mogelijk. (Efficiënter is met de sportschool contact opnemen en het uitpraten.) Wat is het probleem? Is het so-wie-so de moeite om er een 'zaak' van te maken? Lijk het niet veel beter om gewoon het probleem te bespreken, zonder emoties, zonder beschuldigingen over en weer en zonder dat het of de sportschool of jou @Wouter2011, handen vol geld aan rechtshulp kost? Graag wat feiten, waar gaat dit over?
Wouter2011
6 jaar geleden
Ok. Sinds 2010 heb ik een overeenkomst met een sportschool die meerdere clubs heeft. Klanten mogen trainen in alle clubs van de sportschool. Na de verkop van één club heeft de sportschool mijn overeenkomst omgezet in een overeenkomst met een nieuwe eigenaar van de verkochte club. Daardoor kan ik niet meer trainen in andere clubs van de sportschool. Als ik het wel wil, moet ik een nieuwe overeenkomst met de sportschool afsluiten. De nieuwe overeenkomst is echter nadelig voor mij.
Hierbij staat nergens in voorwaarden dat de sportschool mijn overeenkomst mag omzetten in een overeenkomst met een andere sportondernemer bij de verkoop van één van clubs...
Mijn doel: ik wil blijven trainen in overgebleven clubs van de sportschool op grond van mijn huidige overeenkomst met deze sportschool. Het uitpraten levert niets op. Hierbij doe ik het altijd zonder emoties en beschuldigingen :-)
Wouter2011
6 jaar geleden
Wat emoties en beschuldigingen betreft, ben ik 15 jaar klant van deze sportschool. Jarenlang combineer ik elke training met hulp aan het personeel. Van het opruimen van gewichten tot de veiligheid. Uiteraard, gratis. En nu word ik zo "bedankt" voor mijn 15-jarige trouwe lidmaatschap en mijn jarenlange hulp. Desondanks blijf ik in de communicatie met de sportschool vrij van emoties en beschuldigingen...
Wouter2011
6 jaar geleden
@jodokus52 Ik ben benieuwd naar je reactie
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jij bepaalt toch van welke club je lid bent Zeg het bij de nieuwe club op, en ga weer overeenkomst aan bij de oude.
Had je de overeenkomst afgesloten op de locatie die nu verkocht is?
Wouter2011
6 jaar geleden
Ik heb een overeenkomst niet met één club maar met een sportschool die uit meerdere clubs bestaat. Als ik een nieuwe overeenkomst afsluit, heb ik een opzegtermijn van 1 jaar. Daarnaast verlies ik mijn voordelige abonnement omdat het niet meer in aanbod is.
Utrecht
6 jaar geleden
Ik geef je weinig kans; bij elke aanpassing van een bestaand abonnement (in prijs of condities) heb je de mogelijkheid op te zeggen of het nieuwe voorstel te accepteren.
Dit geldt ook bij bijv. Ziggo, KPN etc. Ook deze abonnementen evolueren (in prijs, pakket, snelheid).
In dit geval is er ook nog een wisseling van eigenaar geweest.
Wouter2011
6 jaar geleden
Ik heb geen nieuw voorstel gehad. Bovendien is er slechts één club van eigenaar gewisseld. De sportschool heeft nogmaals meerdere clubs. En mijn overeenkomst is met de sportschool en niet met die verkochte club...
dudemeister
6 jaar geleden
15 jaar lid ben je zeg je
dan is er spake van 1 maand opzegtermijn dan - 1 jaar ammehoela
en bij wijziging van hun kant geldt dat ook voor jou, je kan weigeren/accepteren van de voorwaarden
Wouter2011
6 jaar geleden
@dudemeister Als ik een nieuwe overeenkomst sluit met dezelfde sportschool, krijg ik een opzegtermijn van 1 jaar. Dat staat in alle voorwaarden... Het weigeren heeft geen zin

Antwoorden (1)

De geschillencommissie.

De kans is groot dat een rechter je zal verwijzen naar de geschillencommissie.
Antoni