ik heb iemand met naam op facebook uitgemaakt als oplichter . nu wilt hij een rechtzaak en eist 10000 euro kan dit ?

Mijn vrouw word ontslaan met onmiddelijke ingang en heeft recht op 2 weken ontslag premie . In totaal moet hij nog 1890 euro betalen !
dit doet hij uiteraard niet . Iedereen in onze stad weet dat deze man een wan betaler is . Wij zijn een gewoon gezin en moeten onze rekeningen betalen .
nadat ik bij de vakbond ben geweest en zij mij vertelde dat ik wel een jaar kon wachten op mijn geld heb ik op facebook gezet dat hij een oplichter is !
Nu wilt hij tegen mij een zaak aanspannen en eist hij 10000 euro schade vegoeding !
moet ik mij hierover zorgen maken ?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Geen idee, of iemand op deze manier geld kan 'verdienen', we leven niet in de U.S.A. waar dit makkelijker gaat. Ga liever advies vragen bij het Juridisch Loket, telefonisch p/m betalen, e-mail gratis antwoord in 3 dagen of bij een van de 30 vestigingen langs (ook gratis), afhankelijk waar je woont natuurlijk.
Ik wens je succes, beter even zeker weten! https://www.juridischloket.nl/contact
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@ jodokus52
Heel goed advies ! Maar voor @ justicecounts
Leg ook je probleem met de wanbetaling voor.
Er zijn wettelijke instellingen na hoeveel tijd de ontslag premie en vakantie geld uitbetaald moet worden. Hier nog wat links over verwante onderwerpen
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/vraag-en-antwoord/heb-ik-recht-op-een-vergoeding-als-ik-word-ontslagen https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ontslag/vraag-en-antwoord/wat-moet-ik-doen-als-ik-word-ontslagen https://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/index.aspx https://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/ik-word-werkloos/detail/kan-ik-een-ww-uitkering-krijgen Ik weet hoe je voelt, maar het is beter zo.n schoft
"te begraven" met juridische of overheids inspecties. dan hou je het recht aan jouw kant.. Veel succes...
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wat is er aan de hand uw vrouw is opstaande voetontslagen ? Of is het met wederzijds goedvinden? of is er ontslag verleend op economische gronden ? Of liep de AO voor bepaalde tijd af ? Bij dat laatste zit een opzeg termijn van 30 dagen. Zo niet moet werkgever Een boete betalen aan u . Wat al gesuggereerd zoek rechtshulp. Stop met dingen te roepen op FB. Dat doet de situatie het niet goed. Bent u lid van de vakbond laat het hun oplossen . Ja het kan. U mag niemand beledigen of betichten of beschuldigen Pas als de rechter er naar heeft gekeken. Probeer er samen uit te komen voor dat advocaten er het meeste aan gaan verdienen . Dus ga naar vakbond of zoek rechtshulp of raadpleeg de UWV. Maar bedwing u om uw emoties te uiten op FB hoe terecht of niet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is dit in België dan is mijn opmerking niet correct.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uw vraag is of de man 10.000 euro kan eisen en in het verlengde of dit kansrijk is.
De man kan natuurlijk eisen wat ie wil, maar het is totaal kansloos. Dat u hem voor oplichter uitmaakt op Facebook ( indien dit eenmalig is en geen vormen krijgt van smaad danwel laster) dan zal geen enkele rechter hem in het gelijk stellen. Wat de situatie van uw vrouw betreft. Hier heb ik geen weet van. Maar wat betreft de opmerking op Facebook en of u zich daar over druk moet maken: NEE, daar hoeft u zich niet druk over te maken.

Antwoorden (1)

Nee je mag feitelijke waarheden gewoon plaatsen en mensen op internet waarschuwen voor gevaar.
En al helemaal als je het kan aantonen
Geen zorgen