Is het legaal om veel te werken en reizen in tijd die ik niet vergoed krijg?

Mijn werk bestaat uit het begeleiden van spellen voor vrijgezellenfeesten, bedrijfsuitjes etc. Het kantoor was eerst nog 10 min van mijn huis vandaan. Ze zijn verhuisd en nu ben ik het dubbele aan reistijd kwijt. Op zich niet zoveel. Wel als ik alleen voor de uitleg van een spel op kantoor moet komen. In totaal krijg ik 45 minuten vergoed voor de uitleg en het controleren van spullen. Soms heb ik veel meer tijd nodig en die krijg ik niet vergoed. Hun argument is: soms heb je minder tijd nodig, ook dan krijg je 45 minuten uitbetaald. Maar naar mijn idee is dit niet in verhouding. Ook de reistijd van kantoor naar de locatie waar de spellen worden gehouden wordt maar voor de helft vergoed. Dat betekent dat ik soms 3 uur reis die ik niet vergoed krijg.
Mag dit zomaar?
Als je nog vragen hebt geef ik graag een toelichting.
Alvast bedankt!

6 jaar geleden
in: Wetgeving
MarBet
6 jaar geleden
Snap dat het gezien de korte tijd van de werkzaamheden erg nadelig voor je is, maar volgens mij is het vrij normaal dat je woon-werk reistijd niet vergoed wordt. Dus lijkt mij dat het mag.
Antoni
6 jaar geleden
Het komt voor dat men minder uren per dag hoeft te werken als men veel reistijd heeft. Dat heb ik zelf eens meegemaakt. Dit kan met de werkgever worden afgesproken. Het is natuurlijk wel de vraag of dit in dit geval praktisch mogelijk is.

Antwoorden (1)

Het gaat er om of het voor jou acceptabel is. Uit jouw vraag blijkt dat niet het geval. De werkgever mag doen wat hij wil, zolang hij de regels volgt. Voor zover ik weet, is binnen 5 km van je werk wonen jammer: geen reiskostenvergoeding.

Is jouw werk zo leuk of de betaling zo goed dat jij hiermee genoegen neemt, dan blijf je.
Het gesprek aan gaan met de werkgever kan soms helpen, maar ik denk dat je gewoon te weinig uren werkt. Vraag om meer werk, niet om meer reiskostenvergoeding.

Let op: wel van te voren nadenken of en wat je genoeg vindt, hoeveel meer uren vind jij acceptabel? en als hij niet positief reageert wat is jouw reactie? blufpoker of ja, ik ben blij met mijn baan en ik ga gewoon zoeken, solliciteren naar een andere baan?
Dus andersom redeneren : meer werk geeft meer salaris en dan kom
je wel uit de kosten.