Mijn ouders zijn in Nederland geboren, ik (door het werk van mijn vader) in Nigeria. Ben ik nu een allochtoon?

niet nodig

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Ivana
7 jaar geleden
Als je ouders beiden Nederlander waren, heb je waarschijnlijk via de ambassade ook recht op een Nederlands paspoort. Je bent dan gewoon Nederlander.

Antwoorden (2)

Volgens de meestgebruikte definitie van allochtoon (jijzelf of één van je ouders niet in NL geboren) ben je inderdaad een allochtoon; sterker nog, je bent een niet-westerse allochtoon.
tinus1969
7 jaar geleden
Volgens het CBS (Centraal Bureau voor de Statistiek) niet.

Om voor hen van een allochtoon te kunnen spreken, moet minstens 1 van de ouders in het buitenland geboren zijn.
Computoon
7 jaar geleden
tinus1969
7 jaar geleden
Link?
Computoon
7 jaar geleden
https://www.cbs.nl/nl-nl/faq/specifiek/wat-verstaat-het-cbs-onder-een-allochtoon-