waarom is de spanse politie de Guardia Civil zo streng ??

De Guardia Civil slaat er gelijk op los met de Lange wapenstokken. Maar in Nederland word je beschaafd aangesproken maar de Spaanse politie is vaak heel kortaf en uitslaande gelijk op los zonder waarschuwing

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
11.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Graag voorbeelden of andere ondersteunende informatie bij vragen met dermate generaliserende beschrijvingen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Andere mentaliteit: een boef in Spanje krijgt klappen met de wapenstok. Elke Spanjool vindt dat vanzelfsprekend en doodnormaal...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Zouden ze hier ook moeten doen.
Veel mensen zouden zich dan in het openbaar beter gedragen

Antwoorden (1)

Ja wij in Nederland vergeten dat landen als Griekenland Portugal en helaas ook Spanje nog maar enkele jaren democratische landen zijn . Spanje werd tot voor kort nog geleid door een soort Hitler ja nog erger franco was zn naam tot aan zeg 75 had die man en zijn kliek eromheen de absolute macht . Hitler heeft op zijn verzoek Spaanse steden gebombardeerd , hitler mocht er bombarderen op steden oefenen. Bizar . Ja hij mocht blijven zitten ? Na de oorlog. Dat land was totaal en dan ook totaal corrupt . Franco hield de boel onder de knoet met zeer grof geweld zeker in de noordelijke regio's . Dus het totale politie apparaat voerde een angst cultuur maar ook intern niemand vertrouwde een ander geweld en opsluiting was de oplossing voor alles . Ja die cultuur is niet een twee drie weg . De opleiding van agenten maar ook de wetten en de machtscultuur van het leger en politie maken best grote stappen maar de oude structuren zijn nog steeds aanwezig . De rechtspraak de oude adel ook diverse fascisten carlisten houden veranderingen tegen . Maar wat al gezegd het gaat de goede kant op laten we hopen . Ook in Grieken land en Portugal zijn er nog middeleeuwse wetten en regels bizar . Maar ook in Nederland veranderd oom agent maar meer als reactie op de harde criminaliteit het onbeschofte gedrag van groepjes ..... ja actie geeft reactie