Wanner men op kamers woont is dan de verhuurder verplicht een huurcontract te geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Een mondelinge overeenkomst is een rechtsgeldige overeenkomst. Uit het gegeven dat jij huur betaalt en hij/zij huur ontvangt, blijkt al dat die overeenkomst er is,
Als er veel bijzondere afspraken zijn, is het beter om die wel schriftelijk vast te leggen,
Soms wil een verhuurder dat niet omdat hij/zij dan bang is extra inkomsten te moeten opgeven aan de belasting.
Dat hoeft natuurlijk hier niet het geval te zijn,
Op de site van VROM kun je een voorbeeld vinden van een huurcontract. Daar hoeven alleen de gegeven bij te worden gevoegd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zou aanraden om een huurcontract samen vast te stellen. Het gaat namelijk over regels die de beiden goed vinden. Dit zet je dan zwart op wit.

Of de verhuurder verplicht is zou ik niet weten. Kijk een naar http://www.kamer-verhuur.nl/huurcontract.html
suc6