Als je WA verzekerd bent, dan zul je de schade zelf moeten betalen.
Bij all risk kun je claimen maar dat is niet aan te raden voor een klein bedrag. Je premie gaat daarna omhoog en moet je even uitrekenen of dat niet veel duurder wordt dan een kleine schade zelf te betalen of sterker nog , helemaal niet te repareren.
Dat kan natuurlijk ook.
\

Toegevoegd na 11 minuten:
Het is o.a. afhankelijk van de leeftijd van de auto of deze WA of hoger verzekerd is. maar natuurlíjk ook van de conditie en de waarde. Antieke auto's kunnen veel geld waard zijn, als ze nog rijden en goed onderhouden zijn.

Toegevoegd na 16 minuten:
Misschien heb je wel een WA+ casco (beperkt of volledig), kan ook nog. dan wordt wel een en ander vergoed aan eigen schade. (zie bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Mochten er geen getuige zijn die een kenteken hebben geregistreerd, dan draai je zelf voor de schade op. Tenzij je natuurlijk casco verzekerd bent
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ Dat zou heel goed kunnen dat men zelf de schade moet betalen. Zeker als men niet aan één van de voorwaarden kan voldoen die Jodokus noemt.
Je kunt onder bepaalde voorwaarden een beroep doen op het waarborg fonds (zie bron). Er geldt dan wel een eigen risico van € 250,00 en je moet binnen 14 dagen aangifte hebben gedaan bij de politie en getuigenverklaring gen hebben, dat bijvoorbeeld je auto onbeschadigd hebt geparkeerd en met schade hem weer aantrof.