Ik wil mij aanmelden als proefpersoon, geldt dit als een gewerkte week voor een WW uitkering?

Ik heb in totaal 24 weken gewerkt en om recht te krijgen op WW moet ik 26 van de 36 weken gewerkt hebben. Telt het mee als werkweek als ik mij aanmeld als proefpersoon voor 2 of 3 weken?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
7 jaar geleden
Nee dat is geen betaald werk.

Antwoorden (2)

Alleen als dit proefpersoon zijn in een dienstverband plaatsvindt, als je werknemer bent dus. En dat is vermoedelijk niet het geval.

Beter idee: als je geen nieuw werk kunt vinden bij een "gewone" werkgever, schrijf je dan in bij uitzendbureaus. Daar hebben ze van alles. Dan bouw je gelijktijdig meer arbeidsverleden op, als je daar aan de slag kunt.

Bedenk: als je alleen voldoet aan de wekeneis kun je maximaal 3 maanden WW krijgen. Daarnaast is er sollicitatieplicht.
Computoon
7 jaar geleden
Nee, want stel dat jij op 31 oktober je laatste werkdag had en ontslagen bent dan wordt tot die tijd de periode berekend waarover je recht hebt op WW. Als je dan per 1 november ander werk gaat doen, worden de inkomsten daarvan afgetrokken van je WW
anneliez
7 jaar geleden
Computoon
7 jaar geleden
Als vraagsteller aansluitend aan zijn huidige werk elders zou gaan werken als werknemer zonder urenverlies ontstaat geen recht op WW. Als werknemer uit dat laatste werk werkloos wordt (stel na een maand, ontslag in de proeftijd) wordt teruggekeken om vast te stellen of hij op dat moment aan de wekeneis voldoet. Dan kunnen wel de weken meetellen van de vorige werkgever.