Kan een bedrijf meer info krijgen over je verleden buiten een VOG om?

Ik krijg een VOG ( Verklaring omtrent goed gedrag) maar vraag me af of een bedrijf meer info kan achterhalen over je verleden als ze erover denken om je eventueel als werknemer aan te nemen. ik ben de laatste 18 jaar niet met justitie in aanraking geweest en vraag me af of ik dus nee kan antwoorden als ze vragen of ik ooit een strafblad heb gehad?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Naast bovenstaand uitgebreid antwoord: soms kan er een antecedentenonderzoek worden gestart.
Bijv. als je op een belangrijke positie in overheidsdienst wil werken. Maar behalve dat, kan je meer scharen onder antecedentenonderzoek. Een kredietcheck bijv., wanneer je voor een hypotheek in aanmerking wil komen, valt daar ook onder (bron).

Dus: ja, een bedrijf kan meer info over je krijgen buiten een VOG om.
Met betrekking tot je vraag zal er echter waarschijnlijk geen antecedentenonderzoek plaatsvinden. Dan zal het hebben van de juiste VOG volstaan.

Toegevoegd na 2 dagen:
'Naast bovenstaand uitgebreid antwoord' mag worden beschouwd als niet geschreven. Bij het formuleren van dit antwoord stond er nog een antwoord boven.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dan moet voordat de sollicitatieprocedure begint erop worden gewezen dat er een antecedentenonderzoek kan plaatsvinden.
De werkgever kan dit ook niet zelf doen, zal daar een speciaal bureau voor moeten inhuren.
http://www.recherchebureau-heijm.nl/blog/antecedentenonderzoek-en-screenen-van-personeel/