Zegelring van de familie staat niet in testament wie erft deze?

Ik begin met zeggen: "Ik hoef hem niet, ik geef hem gewoon door aan de gene die hem hoort te krijgen."

Mijn moeder is in het bezit van een zegelring. Deze hoort binnen haar familie. De mannen in de familie hebben een ring en de vrouwen ook, deze zijn verschillend. Omdat ze getrouwd is met mijn vader hebben mijn broer en ik geen 'eerste recht' op die ring.

Mijn oom van moeders kant heeft een heren ring. Maar hij heeft 2 dochters. een van die dochters zou bij overlijden van mijn moeder recht hebben op mijn moeders ring. echter dit staat niet in het testament van mijn ouders. (Mijn ouders zijn trouwens onder huwlijkse voorwaarden getrouwd)

Stel dat mijn broer en ik hebzuchtig zouden zijn. kunnen wij die ring dan opeisen?

En wat gebeurd er als mijn vader nog leeft? Mag hem dan hebben en bijvoorbeeld verpatsen?

7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Als de zegelring van de familie niet in het testament staat vermeld, dan is het afhankelijk van de wetten in het land waar de erfenis plaatsvindt. In sommige landen kunnen familieleden de zegelring als een deel van de erfenis claimen, maar dit is niet altijd het geval. Het is daarom belangrijk om de wet te raadplegen om te weten wie de zegelring erft.
Bronnen:
een maand geleden