Hoe kan je online je gekregen boetes bekijken?

Ik heb laatst een boete van een Ns conducteur gekregen voor het roken op het station. Hiervoor zou een proces verbaal opgesteld worden en zou ik een accept giro krijgen binnen 4 tot 6 weken. Nu vroeg ik me af of het ook mogelijk is om online je boete te bekijken via DigId?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
40.4K

Antwoorden (1)

Een boete verkregen van de NS kan men online bekijken:
Ga naar: https://www.cjib.nl/
Ga naar: wat heb ik openstaan bij het CJIB:
Ga dan naar: digitaal loket
Vermoed je dat er andere boetes bij het CJIB open staan en weet je niet precies welke: vraag dan een overzicht aan via het webformulier

Toegevoegd na 2 minuten:
Bij het digitaal loket kun je met de DigiD inloggen.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het kan zijn dat er gevraagd wordt om in te loggen met een extra controle via sms. Ga dan naar digid.nl om de sms-controle in te stellen.
Hebt u deze mogelijkheid nog niet dan dient u deze aan te vragen. Binnen vijf dagen ontvangt u schriftelijk de code thuis.

Toegevoegd na 40 minuten:
De boete die je hebt gekregen loopt via het CJIB, want er is een proces verbaal opgemaakt op het overtreden van Artikel 53 van het Besluit Personenvervoer 2000.
Je kunt ook een overzicht openstaande zaken (alleen voor jezelf)aanvragen. Maak je gebruik van de Berichtenbox van Mijn Overheid dan kun je het overzicht daar ontvangen.
In de berichtenbox moet het CJIB zijn aan gevinkt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb net ingelogd en heb geen boetes openstaan. Mocht dit onveranderd blijven betekent dat dan dat ik dus ook niks thuis gestuurd krijg?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Neen, het betekent niet dat je niets thuisgestuurd krijgt.
Je hebt een boete gekregen op grond van het Besluit Personenvervoer.
Je moet op de site dus verder gaan met info aanvragen via het webformulier (is onderstreept).
Als je gebruik maakt van de Berichtenbox van Mijn Overheid kun je daar de boetes van het CJIB opvragen als je de rubriek CJIB hebt aangevinkt.
https://www.cjib.nl/Onderwerpen/Alles-over-betalen-aan-het-cjib/Wat-staat-er-open/overzicht-openstaande-zaken-aanvragen.aspx