Kan je in nederland nog zonder vergunning (akte) vissen ?

Ik bedoel grote wateren waddenzee ,noordzee of rivieren.
En dan bedoel ik gewoon met een hengel

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
17.8K

Het beste antwoord

Nee,in Nederland heb je voor het vissen in dit soort wateren (Waddenzee,Noordzee of rivieren) een vergunning nodig.
Je hebt in de regel twee soorten vergunningen.
Voor kleinere wateren heb je een kleine vispas nodig en op de grotere wateren een vispas van een hengelsport vereniging bij jou in de buurt.

Met de vispas check kan je kijken welke pas op jou van toepassing is:

http://www.sportvisserijnederland.nl/vispas/?page=vispas_check
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Op de noordzee en de waddenzee kun je rustig vissen zonder visakte, ook vanaf de pier en op prive binnenwater.
Bij rivieren is het vaak dat er pachters zijn die vergunningen verstrekken waar een kleine vergoeding (dagvergunning meestal te koop bij de plaatselijke hengelsportwinkel of lokale visclub als die er is) tegenover staat. Als je vaker wilt vissen en eventueel door heel nederland kan koop je gwoon zo`n papiertje. Voor dat beetje geld moet je niet aan de kant gaan. Vissen is op ander vlak nog veel duurder. Materiaal, aas, lokvoer, reiskosten etc.
Kijk wat je nodig hebt en laat het niet afhangen van en paar tientjes per jaar voor een visakte.
Woon je extreem dicht bij de kust en ben je niet van plan om in binnenwater te vissen dan heb je geen vergunningen nodig ook geen visakte.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, je mag niet meer zonder vergunnig vissen. Mijn man heeft het vorige jaar nog wel gedaan maar dat bleek, na 3 controles, geen goed idee. Volgens de folder die hij mee kreeg bleek dat dit geld wordt gebruikt om de visstand te handhaven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De noordzee en waddenzee zijn allemaal acte vrij.