Als je een liedje van een cd op je computer hebt geplaatst, mag je dat dan ook op youtube zetten?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
TurfGraver
7 jaar geleden
Als het niet je eigen nummer is, nee.
Ritsuka
7 jaar geleden
nee

Het beste antwoord

Niemand mag zonder toestemming van de auteursgerechtigde muziek openbaar maken of verveelvoudigen.
Dus hoe het lied op je computer komt is niet interessant: als je het niet zelf hebt geschreven en gecomponeerd, mag je het niet op Youtube plaatsen.
SimonV
7 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je mag het wel op youtube zetten alleen kan er een melding komen dat het geblokkeerd is in sommige landen.
Gewoon uitproberen.