zijn vogelspotters bestemmingsverkeer?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als ze offciëel op pad worden gestuurd (door de Vogelbescherming of Schiphol, etc.) dan wel, anders zijn zij niets meer dan recreanten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar als je op visite gaat bij je oom die aan zo'n weg woont, of naar een restaurant gaat, dan ben je toch ook recreant? Mij lijkt dat als je bestemming aan die weg ligt, je gewoon bestemmingsverkeer bent. Als je een spotplaats wilt bereiken die niet aan de weg ligt waar alleen bestemmingsverkeer wordt toegelaten maar je naar die plaats toe gaat *via* die weg, dan valt dit niet onder bestemmingsverkeer. Maar als je *aan* die weg moet zijn, dan wel. Er worden voor zover mij bekend geen eisen gesteld aan de aard of de noodzaak van het bezoeken van die bestemming.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Het gaat er om of je echt op DIE plek moet zijn, of dat je er alleen maar langs wilt rijden en de route als doorgaande weg wilt gebruiken. Is dat nadrukkelijk niet het geval, dan ben je bestemmingsverkeer.
tinus1969
7 jaar geleden
heb je een concrete situatie in je hoofd? ben je vogelspotter of heb je er juist last van?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wij wonen aan het einde van een doodlopende weg. Soms staan erg veel auto's. Vaak in de weg en komen met grote regelmaat keren op onze pad.
Bord verboden in te rijden alleen voor bestemmingsverkeer.

Antwoorden (1)

Onder bestemmingsverkeer wordt verkeer verstaan dat een bestemming heeft op het aanliggende deel van de weg. De term wordt doorgaans gebruikt op een onderbord bij verkeersborden, bijvoorbeeld uitgezonderd bestemmingsverkeer. Onder het bestemmingsverkeer vallen bijvoorbeeld aanwonenden of werknemers, bezoekers of leveranciers van aanliggende bedrijven. Het doorgaande verkeer of sluipverkeer heeft geen bestemming aan de aanliggende weg en is dus geen bestemmingsverkeer. In geval van handhaving door de politie begaat een weggebruiker die niet onder het bestemmingsverkeer valt een overtreding.

Volgens de bovenstaande definitie (van wegenwiki.nl) gaat het er dus om of je een bestemming hebt op de betreffende weg (dan ben je wel bestemmingsverkeer) of dat je doorgaand verkeer bent (dan ben je geen bestemmingsverkeer). Je zou dus als vogelspotter, als je naar een specifieke plek toe gaat, bestemmingsverkeer zijn.