Is smurfenspray in 2016 legaal in Nederland en wat zijn alternatieven?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Is wat onduidelijk, lees op fora dat het soms ingenomen wordt door de politie, maar ik denk dat er een keer een rechter een uitspraak over moet doen voor echte duidelijkheid.

Antwoorden (1)

De werkelijke naam ervan is X-marker. Hiermee markeer je iemand met blauwe verf, waardoor diens opsporing na een strafbaar feit eenvoudiger wordt. (Pas na drie dagen is het niet meer zichtbaar).
Overal waar het te koop is staat bij dat dit het legale alternatief is voor pepperspray of traangas. Ook in 2016. Als dat niet waar was, dan had de regering daar allang actie tegen ondernomen. Er is in dit opzicht (nog) geen ander alternatief. Ja, je kunt een cursus zelfverdediging gaan volgen maar dat is dus veel omslachtiger.
Amadea