Kan ik een geldboete krijgen als ik nieuwe liedjes op YouTube zet?

Vandaag is er een nieuw album uitgekomen van een band,de nummers van het nieuwe album staan niet op YouTube. Ik verdien er zelf geen geld mee. Als ik een nummer op YouTube zet krijg ik deze mail.
Maar er staat nergens dat ik het nummer moet verwijderen.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Je krijgt geen geldboete, maar het filpje wordt gewoon geblokkeerd.
Je hoeft je nummer niet te verwijderen, maar het is waarschijnlijk nergens zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ja dat kan, je overtreedt namelijk de auteurswet. Vaak loopt het zo'n vaart niet, maar je bent strafbaar.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor u antwoord!
Dan ga ik de risico niet nemen en verwijder ik het weer van YouTube.
TurfGraver
7 jaar geleden
Precies. Youtube zal content gewoon blokeren.
Auteurrecht houder kan echter jou wel voor de rechter slepen (zal niet zo'n vaart lopen, maar kan wel).