hoe kun je iemand in buitenlandopsporen die ex liet zitten met schulden en geen alimentatie kinderen betaalt?

Werkgever man is bekend maar geeft geen gegevens prijs. De persoon opwachten bij bedrijf zinloos ivm afstand vanuit Nederland en omdat hij vaak in andere landen werkt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Wie in Nederland woont kan het LBIO (het Landelijk Bureau Inning Onderhoudsbijdragen) verzoeken te bemiddelen bij de inning van alimentatie in het buitenland. Zij voeren ook gerechtelijke procedures, mocht dat nodig zijn.

De activiteiten die het LBIO en de buitenlandse instellingen verrichten kosten niets. Het kan wel zijn dat er kosten zijn verbonden aan het voeren van een procedure in het buitenland of aan de invordering van de alimentatie. Zo zijn er deurwaarderskosten.

Het LBIO kan eventueel de kosten voorschieten en later verrekenen met de binnenkomende alimentatie. Deze kosten moeten dan wel beperkt zijn. Wanneer het niet mogelijk blijkt te zijn om de alimentatie te innen dan nemen zij de kosten voor hun rekening. Hou er rekening mee dat de inning van alimentatie in het buitenland vaak veel tijd vergt.

Je kunt het LBIO inschakelen door een aanvraag in te dienen. Het daartoe volledig in te vullen formulier staat hier: https://www.lbio.nl/internationale-alimentatie/aanvragen-inning-internationale-alimentatie

Samen met de aanvraag stuur je tevens op:
- de gerechtelijke uitspraak over de alimentatieplicht (de originele beschikking)
- een overzicht waaruit de hoogte van de ontstane achterstand blijkt
- naam, geboortedatum en adres van alle betrokkenen (vooral het adres van de betalingsplichtige is noodzakelijk)
- het beroep en/of de financiële omstandigheden van de betalingsplichtige
- (zo mogelijk) foto's van alle betrokkenen.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Probleem is juist dat ze GEEN adres hebben. Alleen adres werkgever.
ronron1212
7 jaar geleden
Dat is genoeg von67 de werkgever kan door de rechter worden verplicht mee te werken. Is het een nederlandse werkgever dan kan er ook nog loonbeslag worden gelegd.

Andere antwoorden (1)

Door hulp te vragen bij een tv programma als Spoorloos (publieke zender) of bij RTL4 (John van de Heuvel) programma om mensen te vinden.

John van de Heuvel heeft zo'n programma gemaakt en met succes mensen , vaders met ontvoeringsproblematiek en al dan niet met alimentatie betalingsproblemen in het buitenland opgespoord.

Tenzij geld geen groot probleem is, dan kun je (zonder tv-programma) een privé detective inschakelen , maar dat zijn wel dure grappen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Spoorloos is meer gericht op het zoeken en vinden van familie; het andere programma is meer gericht op ontvoerings/alimentatie problematiek.

Toegevoegd na 12 uur:
Bij speurtochten liet John van de Heuvel meerdere keren zien genoeg aan het adres van een werkgever te hebben of van één familielid van de gezochte. Het lijkt een kwestie van kennis van zaken, tijd en van geld te zijn. Als je dit alleen zou proberen stuit je zeker op veel problemen en een daarvan is ongetwijfeld de taal ter plaatse , natuurlijk afgezien van plaatselijke gebruiken en niet te vergeten wettelijke regels (politie/overheid).