Wat gebeurt er als je iets steelt uit de supermarkt?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
10K
Erna55
7 jaar geleden
Jongeren die diefstal plegen en gepakt worden krijgen een traject bij bureau Halt.
http://www.halt.nl/veilige-wijk/diefstal/
kierkegaard47
7 jaar geleden
Hangt er vanaf of je betrapt wordt :) (waarmee ik niet bedoel dat je het dus zou moeten doen) Indien ja: zie reactie boven me.
bamibal
7 jaar geleden
Hopelijk zit je dan met een schuldgevoel en schaam je je diep.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
De politie wordt erbij gehaald, en als je geluk hebt wordt je in de tijd tussen betrapt worden, en de komst van de politie in de winkel tentoongesteld als winkeldief
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@bamibal
Helaas kan je een reactie niet "plussen".

Antwoorden (2)

Als je iets jat uit een supermarkt jat dan ben je dat gene wat je jat rijker zonder er voor te hebben betaald.
Word je gepakt dan wordt de politie er altijd bij gehaald.

Ben je jonger dan 12 dan krijg je geen straf van de overheid, alleen van je ouders: X weken geen Playstation/Xbox etc. Daarnaast wordt er contact opgenomen met jeugdzorg (wil je niet!)
Ben je tussen de 12 en 18 dan krijg je straf van Bureau Halt!
Ben je ouder dan 18 dan krijg je aan 't begin een taakstraf en moet je aan de winkelier een schadevergoeding metalen van ik meen iets van 160 euro omdat hij de politie moet bellen en er tijd aan kwijt is.

Word je niet gelijk gepakt dan kom je misschien met je kop op opsporingverzocht en/of dumpert/geentijl.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je gepakt wordt: Een strafblad. en dat is echt heel extreem naar, omdat je daarmee sommige banen wel kunt vergeten.
tinus1969