Waarom kan ik geen aangifte doen van bedreiging op mijn werk?

Een klant bedreigde mij vandaag op mijn werk met ik wacht je op khoer kijk jij maar uit ik ken je gezicht. En toen ik vervolgens de politie belde kwam hij op me af rennen en riep als je dat doet maak ik je af. Gelukkig droop hij af omdat ik doorging met bellen. Maar ik kan hiervan geen aangifte doen omdat de bedreiging niet ernstig genoeg is. Ben nu bang dat hij eerdaags weer terug komt omdat hij hier mee wegkomt. Wat moet ik doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Reddie
7 jaar geleden
Jouw handelen deed hem toch maar mooi afdruipen.
Het lijkt toch op een loze bedreiging.
Goed gedaan dus. Voor herhaling vatbaar.
erotisi
7 jaar geleden
http://www.juridischkennisportaal.nl/wiki/strafrecht/klachtdelicten-en-aangifte/niet-opnemen-aangifte.htm
paulus811
7 jaar geleden
Hoezo niet ernstig genoeg? Dat bepaal jij toch? Eis een aangifte en zorg dat je baas je volgende keer helpt, want dit is onacceptabel. Als je niets doet en die gek ermee wegkomt, wordt het alleen maar erger. Dit soort idioten zoeken de grenzen op.

Antwoorden (1)

Ga op je strepen staan. De politie moet iedere aangifte opnemen ookal willen ze dat niet. Het is niet aan hun om te beoordelen of het een haalbare zaak is maar de taak van de officier van justitie.

Dus, ga erheen. Sta op je strepen. Zij blijven volhouden, vraag naar hoofdagent van dienst en als die ook nog zegt nee daar kunnen we niks mee dan zeg je dan wil ik nu een klacht indienen want ik heb het recht om aangifte te doen punt uit.

Ze willen het niet omdat het niet haalbaar is. Maar ze mogen je wettelijk gezien niet weigeren.