Is mijn school strafbaar voor publiceren van foto en woonplaats zonder toestemming?

Hoi allemaal, ik had dus een vraag.
Ik had dus iets gewonnen op mijn school en dat hebben ze vervolgens op de schoolsite gezet.
Er stond een stukje bij wat we hadden gewonnen maar toen schrok ik wel.
Ten eerste hadden ze een super gênante foto van mij geplaatst en ten 2e vertelden ze onze plaatsnamen!
Hier ben ik dus niet blij mee en dit is toch gewoon strafbaar want ik heb hier nooit toestemming voor gegeven (zowel de lelijke foto als mijn plaats!)
Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Als het goed is heb jij of jouw ouders bij het inschrijven moeten aangeven of ze toestemming geven voor het openbaar stellen van foto's van jou. Zo niet, zijn zij inderdaad strafbaar.