Weet iemand wanneer prostitutie wel illegaal is? En of een prostituee ergens aan moet voldoen naast natuurlijk meerderjarig zijn?

(ivm een uiteenzetting voor school)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Cecedp, vergeet niet te vermelden dat (zeker bij twijfel) de klant naar het ID moet vragen.
http://nos.nl/op3/artikel/2015509-hotelprostitutie-is-heel-lastig-te-herkennen.html
http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/klant-kimberly-spreekt-nooit-gedacht-dat-ze-pas-16-was

Antwoorden (1)

Prostitutie is legaal zolang het gaat om vrijwillige seks tussen volwassenen. Het is illegaal zodra er sprake is van dwang, onveilige werkomstandigheden, en minderjarigheid.
Waar een prostituee aan moet voldoen is
- 18 jaar of ouder zijn
- een geldig identiteitsbewijs hebben
- als het land van oorsprong buiten de Europese Economische Ruimte valt een geldige verblijfsvergunning hebben met de aantekening arbeid als zelfstandige.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Maar wie is illegaal op het moment dat er een meisje staat dat minderjarig of gedwongen is, de klant? de pooier?
ronron1212
7 jaar geleden
en de klant ook.
Amadea
7 jaar geleden
Het gaat niet om het illegaal zijn van een persoon, maar de handeling op dat moment is illegaal. Wie daarvoor strafbaar kan worden gesteld hangt af van de omstandigheden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oké heel erg bedankt!