Is er een manier waarop ik de scheiding erdoor kan drukken?

Mijn vrouw en ik liggen nu al een half jaar in scheiding. Eerst hadden we een mediator maar al heel gauw kwam zij met advocaatpapieren aan.
Nu ligt verder alles klaar bij beide advocaten. Ouderschapsplan. Alle info voor het convenant. Maar nu wil zij geen goedkeuring voor eht convenant geven voordat ze een woning heeft toegewezen gekregen. Dat kan dus nog jaren duren. Ondertussen maakt ze schulden en we zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Voor mij een onwenselijke situatie. Ik wil de scheiding er zo snel mogelijk doordrukken. Maar volgens mijn advocaat staat het hele proces stil zolang zij geen actie onderneemt.
Is er een manier waarop ik toch de scheiding rond kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.4K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan maar 1 manier bedenken om dit te versnellen, als dat al niet gebeurd is. Scheiden van tafel en bed. Een van jullie beide moet dus verhuizen, als jij dat doet, loop je wel de kans dat zij de woning toegewezen krijgt, omdat jij vrijwillig bent vertrokken, maar soms is het beter dat verlies te nemen, om grotere problemen te voorkomen. Overleg nog eens goed met je advocaat, wat de mogelijkheden en gevolgen zijn. Mogelijk heeft escape gelijk en is deze advocaat geen scheidingsdeskundige en is het daarom beter, een andere advocaat te nemen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik weet weinig van wetgeving en recht en dergelijke, maar misschien een kort geding? (Is een snelle procedure die bedoeld is om op korte termijn beslissing te krijgen). Vraag het eens aan je advocaat.
ronron1212
8 jaar geleden
Crea het is niet altijd gezegd dat de man de woning moet verlaten. Ik heb dat zelf nog nooit meegemaakt ben toch echt ook wel een keer of 2 gescheiden.
Ivana
8 jaar geleden
Ronron, het gaat in het advies om een vrijwillig vertrek!
ronron1212
8 jaar geleden
Ivana zij vertrek niet hij.

Antwoorden (1)

Ik zou een andere advocaat zoeken, want deze heeft er geen verstand van.
Je kunt éénzijdig een scheidingsverzoek indienen. Op het moment dat dat verzoek is ingeschreven stopt de gemeenschap van goederen. Dat betekent dat je vanaf die datum niet meer verantwoordelijk bent voor het financiële doen en laten van de ander. Maar let op, je bent nog wel verantwoordelijk voor alles wat er zich tot die datum heeft afgespeeld, schulden, leningen, hypotheken, ga zo maar door.
Helemaal los daarvan moet je proberen je partner te betrekken bij het opstellen van een convenant waarin alles geregeld wordt.
escape
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als de partner hier bezwaar tegen aantekent, kan ook een eenzijdige scheiding lang gerekt worden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat bedoel ik. Dat is wat mijn advocaat ook zei. Zo gauw ze hier dan wel weer bezwaar aantekend en dan weer verder niks doet dan duurt het weer tot st. juttemis.
escape
8 jaar geleden
Nee, zodra *jouw* verzoek tot echtscheiding is ingeschreven stopt de gemeenschap van goederen zoals ik boven beschreef. Dus alleen al het verzoek van één partner is voldoende. Je bent dan nog niet gescheiden, maar dat kan een onwillige partner niet stoppen.
ronron1212
8 jaar geleden
Kun je dat even onderbouwen escape. Want het klopt niet.
ronron1212
8 jaar geleden
Sorry escape dat is inderdaad verandert deze link is hiervoor
http://rechtennieuws.nl/35889/het-belang-van-inschrijving-van-het-echtscheidingsverzoek-in-het-huwelijksgoederenregister-1/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Van mij ook een plus, ook ik loop achter de feiten aan.
Castle
8 jaar geleden
Zwaar verdiende +