Is het strafbaar om een pgp bij te hebben?

Pgp is een telefoon waarmee je berichten kunt sturen naar iemand zonder dat het sporen achter laat of iemand je kan tappen ook de politie.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
8.4K

Het beste antwoord

Nee, op dit moment is het hebben van een mobieltje met PGP niet strafbaar.
Maar het kan je wel verdacht maken.
SimonV
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je wordt geen verdachte in juridische zin op het moment dat je enkel PGP gebruikt zonder verdere verdenking van een strafbaar feit, juist omdat het gebruik ervan (nog) niet strafbaar is. Een verdenking valt samen met een strafbaar feit. Wel kan het zijn dat, áls je al verdachte bent, het gebruik van PGP kan leiden tot een nader onderzoek (maar waarschijnlijk doelde je hier ook op).
SimonV
8 jaar geleden
Inderdaad, ik had verdachtER moeten zeggen.
Bedankt voor je toevoeging.