In het buitenland juwelen kopen, belastingsvrij?

Als je bij https://www.baunat.com/ in het buitenland koopt, moet je hier dan nog belastingen op betalen of mag je die recupereren?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
tinus1969
8 jaar geleden
Dat hangt er van af in welk land de verkoper/website is gevestigd:
Kort samengevat; als de juwelen van buiten de EU komen, moet je nog invoerrechten en BTW betalen. Afhankelijk van de situatie kan dat om een fors bedrag gaan.

Antwoorden (1)

Ontvang je goederen buiten de Europese Unie, dan krijg je te maken met douanerechten, btw of andere invoerheffingen.
Baunat is echter in Antwerpen gevestigd. Juwelen worden vanuit België naar Nederland verstuurd. Je hoeft hierover dus geen extra belasting te betalen. De btw zit al bij de prijs inbegrepen.
SimonV
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
zo is t beter ;-) +
SimonV
8 jaar geleden
Dank voor je gewaardeerde reactie, was inderdaad niet duidelijk!