Moet je als motorrijder bij bord B7 daadwerkelijk met je voeten aan de grond?

Bord B7 heeft als tekst
Stop: Verleen voorrang
aan bestuurders op de
kruisende weg.
Je kunt met en zonder voeten aan de grond stoppen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Als jij kan stoppen zonder je voeten op de grond te houden is dat ook prima.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor jullie bijdrage.

Andere antwoorden (4)

met je auto ben je verplicht om te hebben stil gestaan bij dit bord
dus als motorrijder denk ik dat je ook even stil moet staan en dan zet je je voet dus aan de grond
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet zichtbaar stoppen. Over voetenwerk (verplichting) wordt niets gezegd, maar is wel veiliger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
stoppen is in dit geval stilstaan. Hoe je dat doet staat niet omschreven evenmin als de minimale tijdsduur van het stilstaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je op de motor stopt zonder je voeten aan de grond, dan val je om.... dus je dat zal wel moeten.
Er geldt namelijk een verplichting om te _stoppen_ bij dit bord.