Wat als de politie mij aanspreekt terwijl ik graffiti met toestemmingen van de eigenaar aanbreng op zijn muur, word ik dan aangehouden?

Er is een muur middenin de stad en ik heb van de eigenaar toestemming gekregen om er een grote muurschildering op te maken. Wat als de politie langs komt en hij denkt dat ik illegaal graffiti aan het aanbrengen ben? Moet ik dan bewijzen dat ik toestemming heb? En als hij dat gezien heeft is er dan niks aan de hand?

8 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
8 jaar geleden
Laat de toestemming zien
Antoni
8 jaar geleden
Misschien heeft hij en heb jij hiervoor ook nog een vergunning nodig!
Ivana
8 jaar geleden
Eerst vergunning aanvragen bij de gemeente.
Rutge
8 jaar geleden
Ivana, weet jij dit of denk jij dit?
Ivana
8 jaar geleden
Voor uithangborden, beschilderingen enz. bij een eigendom (onroerend goed) moet hier in de gemeente toestemming worden verleend door bouw en woningtoezicht. Ervaring met winkelpand, ook met woonhuis.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als het in opdracht van de eigenaar is heb je geen toestemming van de gemeente nodig om een muurschildering te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
De eigenaar waarschijnlijk wel Monaliza. :)

Het beste antwoord

Je hebt weinig aan de toestemming van de eigenaar.
De overtreding is strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald. Daar kan de eigenaar weinig aan veranderen.
Boete is € 140,-.
SimonV
8 jaar geleden
tinus1969
8 jaar geleden
Wanner is dan iets een muurschildering, en wanneer graffiti?
SimonV
8 jaar geleden
Graffiti zonder tekst zou je ook een muurschildering kunnen noemen...
Maakt in principe natuurlijk weinig uit.