Heeft de politie recht om de id van je broer af te pakken als jij hem in je zak hebt en NIET gebruikt?

Ik werd aangehouden door de politie. Ik had de ID van mijn broer bij, NIET voor gebruik. Ik heb ook vanaf het begin mijn eigen gegevens gegeven. Hebben zij het recht om de paspoort in te nemen aangezien ik hem wel bij had, maar niet van plan was om hem te gebruiken. En zij dus geen bewijs hebben dat ik hem ga gebruiken. Ik had zijn jas geleend en hij zat in de zak van zijn jas. De politie wist dat ik een paspoort bij had omdat ik erover straat liep (kijkend en lachend naar zijn foto). En op het moment dat ik het terug in mijn zak stopte kwamen de agenten naar me toe.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dit is uw verhaal:
Maar ze hielden me waarschijnlijk aan omdat ik naar zijn paspoort keek (daarna in me zak gestopt) en twee minuten later aangehouden. Toen ik zei dat ik mijn paspoort niet bij me had vroegen ze: maar van wie is die paspoort die je net in je zak deed dan?

Dat de politie u twee minuten na het bekijken van een paspoort aanhoudt, geeft te denken dat de politie u al in de gaten hield. Zij wilden waarschijnlijk graag weten wat er zo te lachen viel bij het bekijken van een paspoort.
De politieambtenaar vraagt naar uw paspoort en u zegt het niet bij u te hebben. Dan is het logisch dat zij naar het paspoort vragen dat u net weer in uw zak stopte.
Nadat u zich geïdentificeerd hebt met een schoolpasje, wat overigens geen geldig identiteitsbewijs is, dienen zij het paspoort dat niet van u is in te nemen.
Als de politie genoegen heeft genomen met de identificatie van een schoolpasje, mag u nog van geluk spreken dat u een half uurtje later niet op het bureau zat om uitgebreid tekst en uitleg te geven.