Is het toegestaan om begroeiing over het trottoir te laten groeien zodat het trottoir te smal wordt?

Onze straat heeft maar smalle trottoirs. Nu is er een bewoner wiens heg t/m 3 tegels overhangt. Omdat er ook nog regematig door auto's met de wielen op het trottoir wordt geparkeerd, is er met een kinderwagen geen doorkomen aan. Wat kan ik zeggen als ik hem erop wil aanspreken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik zou voor een combi van de twee antwoorden gaan. De bewoner het probleem uitleggen en vragen of die heg van hem is of dat jij bij de gemeente moet zijn.
Zo laat je de bewoner het antwoord geven. Hier in de gemeente zijn de bewoners zelf verantwoordelijk en kunnen (in een extreem geval) de kosten van het snoeien verhaald worden op de bewoner. Dit wel afhankelijk van het type persoon. Als je weet dat het aso's zijn dan misschien beter meteen de gemeente bellen en anoniem blijven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maak foto's en dien een klacht in bij de gemeente, zowel over de auto's als over het struikgewas.

Antwoorden (1)

Spreek de betreffende persoon er op aan.
Hou er rekening mee dat die persoon misschien niet eens weet hoe de situatie is, en zeker niet dat jij er last van hebt.
Bel aan, en zeg: "Uw begroeiing langs het trottoir is nogal uitbundig, en ik heb er moeite mee om er met de kinderwagen langs te komen. Is het mogelijk dat hier iets aan te doen is?"
Dan heb je een opening zonder dat je iemand beschuldigt.
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+Plus, ik vind hem geweldig (vooral het eufemisme "uitbundig")
nounka
8 jaar geleden
ja zalig he.... Maar verder, goede raad.
Als de mensen dan niets willen doen,... dan kan je altijd de eerste raadgeving gaan volgen.
Antoni
8 jaar geleden
@nounka, wat bedoel je met de eerste raadgeving? Bedoel je daarmee het antwoord van WasMaes?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maar als de auto's niet op de stoep zouden staan zou het allemaal makkelijker zijn. Waarom is dát geen probleem?
Thecis
8 jaar geleden
@pelle
omdat de auto's zich aan de regels houden en het overhangend groen hetgeen is wat overlast veroorzaakt.
Thecis
8 jaar geleden
@pelle,
sorry, niet goed gelezen. De auto's staan ook op het trottoir.
Dan is het een probleem aan 2 kanten. Aan het groen is gemakkelijker wat te doen, bij de auto's kan het ook zijn dat het van onbekende mensen zijn.