Wat gebeurd er als je een enquête invult en Je bent minderjarig?

Ik ben vandaag door een bedrijf gebeld die me bedankte en ze wilde me een pakketje sturen.ik dacht oké is goed. Ik vroeg waar voor. Blijkbaar heb ik een enquête ingevuld,maar ik kan me niet herinneren waar voor. Na een gesprek vroegen ze ben je minderjarig. Ik zei ja. De gene achter de telefoon haalde een wet erbij. Het ging heel snel ik hoorde nauwelijks wat hij zei.
Dit is mijn vraag wat gebeurd er als je een enquête hebt ingevuld en het bedrijf weet dat je minderjarig bent.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
1.1K

Het beste antwoord

Er zijn ook veel scams waarbij je een prijs krijgt toegestuurd voor een enquête die je nooit hebt ingevuld. In dit geval kun je het beste de toegezonden prijs weigeren.

In het onderstaand artikel van de Consumentenbond staat meer over dit soort oplichterspraktijken.

Als dit het bedrijf is waardoor je gebeld bent, dan hadden ze nooit het pakketje mogen opsturen. Volgens hun voorwaarden mogen hun producten alleen verkocht worden aan [... handelingsbekwame natuurlijke persoon boven de 18 jaar ...]
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hole shit dit is precies wat er is gebeurt thanks man voel me stuk veiliger

Andere antwoorden (1)

Dan zijn ze in overtreding als ze proberen je wat aan te smeren.
Misschien had jij de enquête niet mogen invullen, maar je kunt je wegens je minderjarigheid vermoedelijk wel verschuilen achter onwetendheid.

Heb je echt niet ergens om iets te winnen of zo je emailadres achtergelaten en 1 of 2 vragen ingevuld ? Dat is op Internet namelijk gebeurd voor je het weet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ronron1212
8 jaar geleden
@marleen Hoezo is het bedrijf in overtreding? en dan dit nog zeggen ook
Dat is op Internet namelijk gebeurd voor je het weet.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kijk ik heb vast wel een enquête ingevuld maar ik weet totaal niet waarvoor. Het bedrijf dat me belde wist ook niet wat voor enquête. Ze zijn een tussen persoon. Ik ben bang dat ik een boete krijg wat ze hadden mijn gegevens l. (adres, naam email enz)