Kost het geld om je ID te verlengen?

Zo ja, hoeveel?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
8 jaar geleden
Ik raad je aan van tevoren na te gaan of er een nieuwe pasfoto geëist wordt voor je nieuwe ID. Dat voorkomt teleurstellingen en extra tijd en moeite om alles te regelen

Antwoorden (2)

Hoi Pringlescs,

Ja dat kost geld, je vraagt namelijk gewoon een nieuwe ID-kaart aan. De kosten hiervan zijn verschillend per gemeente. Wel zit er een maximumbedrag aan van € 28,48.

Gr. T

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry de 28,46 geld voor kinderen onder de 18
voor volwassennen geld de prijs van € 53,07
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat kan niet. Verlengen van een oud paspoort of een oude identiteitskaart is niet mogelijk, hoewel het vaak zo wordt genoemd.

Het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart voor personen van 18 jaar en ouder zijn 10 jaar geldig. Het paspoort en de Nederlandse identiteitskaart voor personen jonger dan 18 jaar zijn 5 jaar geldig.
Na die termijn moet je een nieuw identiteitsbewijs aanvragen, en daar betaal je de kosten voor die jouw gemeente ervoor berekent.

Toegevoegd na 11 minuten:
Per 1 januari 2015 kost tot 18 jaar een identiteitskaart maximaal € 28,48 en vanaf 18 jaar is dat maximaal € 53,07. Wat het precies kost bepaalt jouw gemeente. Die mag ook minder vragen.
Amadea
8 jaar geleden
grasmaaier
8 jaar geleden
Dit klopt niet helemaal. Een paspoort voor volwassenen is 5 jaar geldig en niet 10.
Amadea
8 jaar geleden
Nee hoor grasmaaier, dat is veranderd!
grasmaaier
8 jaar geleden
De mijne is nu al verlopen. En loopt van 22 juni 2010 tot 22 juni 2015
Amadea
8 jaar geleden
Jouw volgende exemplaar zal 10 jaar geldig zijn. De verandering is ingegaan op 9 maart 2014, dus het klopt dat dit in juni 2010 nog niet zo was.